ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ОСВІТИ ДО УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ДОРОБКУ ВІТЧИЗНЯНИХ НАУКОВЦІВ

Автор(и)

  • Георгій Яковенко

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(106)2024.315100

Анотація

У статті розкрито підходи до управлінської підготовки майбутніх магістрів освіти за спеціальностями галузі 01 Освіта/Педагогіка. З’ясовано, шо широке коло наукових досліджень з підготовки майбутніх магістрів освіти ґрунтується на компетентнісному підході та присвячено проблемам формування необхідних компетентностей, у т.ч. управлінської. Цей факт зумовлений новими соціальними запитами у системі освіти, введенням у дію професійних і державних стандартів вищої освіти. Зроблено висновок, що більшість дослідників говорить про управлінську компетентність як необхідну складову підготовки майбутніх магістрів освіти, яка значно покращує їх професійну компетентність в цілому, а саме дозволяє планувати, організовувати й контролювати навчально-виховний процес та власну професійну діяльність для досягнення прогнозованого результату; конкретизувати цілі навчання і виховання; оцінювати рівень навчальних досягнень студентів; використовувати різні види і методи контролю; керувати роботою студентів на заняттях; організовувати самостійну роботу; визначати педагогічні задачі відповідно до навчальної дисципліни тощо. Доведено необхідність формування у майбутніх фахівців готовності до управлінської діяльності як характеристики компетентного фахівця з високим рівнем мотивації та впевненості у собі, мобілізації та готовності до дії в умовах невизначеності та мінливості.

Посилання

Алексєєнко-Лемовська, Л.В. Особливості формування управлінської компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Scientific Collection «InterConf»: Scientific community: interdisciplinary research (р. 128-137). 26-28.08., 2021, Hamburg, Germany: Hamburg.

Вітвицька, С.С. (2009). Педагогічна підготовка магістрів в умовах ступеневої освіти: теоретико-методологічний аспект: монографія. Житомир: вид-во ЖДУ імені І. Франка.

Дубревський, Ю. М. (2012). Актуальність підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту до формування управлінської компетентності. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. (09), 92-122.

Закон України «Про вищу освіту» (Відомості Верховної Ради). № 37-38. ст. 2004. (2014). Вилучено з: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page2.

Затверджені стандарти вищої освіти (Наказ МОН). (2024). Вилучено з: https://clipr.cc/27c5P.

Козлов, Д. (2014). Формування управлінської компетентності майбутнього викладача вищої школи: зарубіжний досвід. Вища освіта України. (4), 50-58. Вилучено з http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_4_10.

Кушнірук, С. А., Лещенко, Н. А. (2023). Формування управлінської компетентності майбутнього викладача ЗВО з використанням інноваційних освітніх технологій. Освітньо-науковий простір: науковий журнал. 4(1 – 2023), 196.

Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти (Наказ МОН). № 776. (2018). Вилучено з: https://mon.gov.ua/ua/npa/prozatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti.

Ребуха, Л., Зварич, Г. (2024). Навчання у вищій школі: формування управлінської компетентності у майбутніх педагогів. Гуманітарні студії : історія та педагогіка, (1), 114–124.

Сергеєва, В. (2023). Formation of the organizational and management competence of the prospective teacher-defectologist. SWorldJournal, 2(17-02), 39–45.

Сорочан, Т.М. (2005). Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія і практика: монографія. Луганськ: Знання.

Фенчак, Л.М. (2017). Особливості формування організаційно-управлінської компетентності майбутніх педагогів. Молодь і ринок : щомісячний науково-педагогічний журнал, 3 (146), 98 – 102.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-13