КОМПЕТЕТНІСНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ СУЧАСНИХ КЕРІВНИКІВ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(87)2018.140446Анотація
У даній статті автором теоретично обґрунтовано підготовку сучасних керівників до управлінської діяльності у межах компетентнісного підходу, узагальнено і систематизовано погляди вчених щодо ключових понять компетентнісного підходу: «компетенції» і «компетентність». Доведено доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій під час підготовки сучасних керівників у закладах вищої освіти.
Ключові слова: комптетнції; комптетентность; компетентнісний підхід; керівник; технології; заклад вищої освіти.
Посилання
Байденко А. Компетенции в профессиональном образовании
/ А. Байденко // Высшее образование в России. – 2004. – № 11.
– С. 3–13.
Вербицкий А. А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения / А.А. Вербицкий. – М. : ИЦ ПКПС. – 2004. – 84 с.
Зимняя И. А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования: [теоретико-методологический аспект] / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2006. – № 4. – С. 20–27.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64.
Зеер Э. Компетентностный подход к модернизации профессионального образования / Э. Зеер, Э. Сыманюк // Высшее образование в России. – 2005. – № 4. – С. 22–28.
Нагач М.В. Підготовка майбутніх учителів у школах професійного розвитку в США [текст]: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 [спец. «Теорія і методика професійної освіти»] / М.В. Нагач. – К., 2008. – 21 с.
Селевко Г. Компетентности и их классификация / Г. Селевко
// Народное образование. – 2004. – № 4. – С. 138–143.
Химинець В. Компетентнісний підхід до професійного розвитку вчителя [Електронний ресурс] / Химинець В. – Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/2010-01-18-13-44-15/233-2010-08-25-07-10-49.
Татур Ю. Г. Компетентностный подход в описании результатов и проектировании стандартов высшего профессионального образования. Авторская версия / Ю.Г. Татур. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 18 с. – (Серия: Труды методологического семинара «Россия в Болонском процессе: проблемы, задачи, перспективы»).
Татаренко І. Компетентність – вимога сучасності / І. Татаренко
// Світло: Науково-методичний освітній часопис. – 1996. – №1.
– 57 с.
Браже Т. Г. Современная аттестация учителей: цели и тенденции / Т. Г. Браже // Педагогика. – 2005. – №3. – С. 60–73.
Гершунский Б. С. Философия образования для XX века: В поисках практико-ориентированных образовательных концепций
/ Б. С. Гершунский. – М. : Совершенство. 1998. – 608 с.
Вдовиченко Р. П. Система організаційно-педагогічної діяльності міського управління освіти з підвищення компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів: [монографія]
/ Р. П. Вдовиченко, Л. М. Калініна, В. Д. Чайка, [за ред. Л. М. Калініної]. – К. ; Миколаїв: Іліон, 2007. – 528 с.
Берека В. Є. Фахова підготовка магістрів з менеджменту освіти: теорія і методика: [монографія] / В. Є. Берека. – Хмельницький: ХГПА, 2008. – 482 с.