ПЕДАГОГІЧНА ФІЛОСОФІЯ БАТЬКІВСТВА: ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ НА ДРУГОМУ МАГІСТЕРСЬКОМУ РІВНІ ВИЩОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(108)2025.340059Анотація
У статті подано аналіз вибіркового освітнього компонента «Педагогічна філософія батьківства» освітньої програми «Дошкільна освіта» другого магістерського рівня вищої освіти. Розкрито актуальність введення цієї навчальної дисципліни. Схарактеризовано зміст нової навчальної дисципліни, її основні особливості. Виокремлено дослідження українських науковців з проблеми батьківства взагалі та реалізації важливих завдань батьків у родинній взаємодії. Визначено основні питання інституту батьківства, на яких зосереджена запропонована навчальна дисципліна. Питання розкривають проблеми сучасної молоді, ставлення молоді до батьківства, готовності молодих людей до материнства і батьківства. Запропоновано різноманітні методи та форми розкриття змісту навчальної дисципліни, важливість проблем батьків, створення та формування інституту батьківства в Україні.
Наголошено на ролі майбутнього фахівця дошкільної освіти в роботі з родиною і батьками. Головною особливістю викладання навчальної дисципліни «Педагогічна філософія батьківства» є неупереджене озброєння педагогів інформацією, яка допоможе надавати допомогу батькам включаючи філософський аналіз, інформативну обізнаність та технологічну допомогу. Зосереджено увагу на системній фаховій підготовці майбутніх вихователів. Виокремлено проблемні лекції навчальної дисципліни що побудовані на самостійній обробці інформації, моделюванні та проектуванні проблемних питань. Завдання самостійної роботи студентів зосередженні на пошуку нової інформації, створенні презентацій, кейсів, сценаріїв, слайд-шоу, фотовиставок, казок.
Особливої уваги приділено використанню ігрових технологій, які достатньо вагомо впливають на емоційно-комфортний стан педагогів і батьків, а використання рефлексивних вправ, психологічних етюдів, розігрування життєвих ситуацій допомагають студенту якісно опанувати форми взаємодії з батьками на підставі емоційної саморегуляції та самоконтролю.
Отже, використання психолого-педагогічного інструментарію допомагає студентам досягти всіх цілей в опануванні змісту «Педагогічної філософії батьківства», забезпечуючи гармонійну узгодженість в процесі отримання фахових компетенцій.
Посилання
Гавриш Н В., Васильєва С. А., Рагозіна В. В. Виховуємо і розвиваємо дитину раннього віку : навчально-методичний посібник / за заг. ред. Н. В. Гавриш. Кропивницький : Імекс-ЛДТ, 2021. 158 с.
Гавриш Н. Філософія для дітей мовою серця : методичний посібник. К. : Видавничий Дім «Слово», 2013. 168 с.
Кравець В. П. Психологія сімейного життя : навч. посіб. Тернопіль, 1995. 696 с.
Постовий В. Г. Життєві цінності сучасної української родини. Морально-духовний розвиток особистості в сучасних умовах. Теоретико-методологічні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : збірник наукових праць. Київ : Пед. думка, 2000. Кн. ІІ. С. 24 – 30.
Стельмахович М. Українська родинна педагогіка : навч. посібник. К. : ІСДО, 1996. 286 с.