ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ У ФОРМУВАННІ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СТИЛЮ ПОВЕДІНКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(108)2025.339988Анотація
У статті проведено детальний аналіз теоретичного матеріалу, що стосується використання інтерактивних методів у формуванні здоров'язбережувального стилю поведінки майбутніх фахівців з фізичної культури.
Зазначено, що забезпечення безпечних і здорових умов життя та навчання стає також одним із важливих критеріїв ефективності діяльності освітнього закладу. Це зумовлено численними фактами небезпечних подій в освітньому закладі, зокрема соціального походження: прояв екстремізму, тероризму, особистісні конфлікти, кримінальні небезпека, адиктивна поведінка перешкоджають оптимальній життєдіяльності особистості в соціумі. Надається характеристика інтерактивному навчанню як інноваційній формі організації пізнавальної діяльності щодо формуванні здоров'язбережувального стилю поведінки, за якого кожний учасник освітнього процесу активно залучений в процес набуття компетенцій;
коли освітній процес будується на принципах взаємодії та діалогу між усіма учасниками освітнього процесу, а взаємодія між викладачем і здобувачем освіти здійснюється за суб'єкт-суб'єктною моделлю, де передача знань не розглядається як інтерактивний процес.
Схарактеризовано такі активні методи формування здоров'язбережувального стилю поведінки майбутніх фахівців з фізичної культури як метод програмованого навчання технологію перевернутого навчання інформаційно-комунікаційні технології навчальна дискусія, ділова гра, тренінги та мозкові штурми, проєктна діяльність.
Робиться висновок, що запропоновані інтерактивні методи формування здоров'язбережувального стилю поведінки майбутніх фахівців з фізичної культури сприяють розв'язанню завдань збереження, зміцнення та корекції здоров'я молоді, формування морально-етичних якостей, набуття необхідних навичок поведінки в екстремальних ситуаціях завдяки використанню сучасних інформаційних технологій та інших ігрових методів навчання, що значною мірою поліпшить підготовку молоді до дій в умовах надзвичайних ситуацій.
Посилання
Пранова Є. В. (2015) Формування здорового способу життя майбутніх учителів фізичного виховання в процесі позааудиторної діяльності: автореф. дис. …канд. пед. наук / Є. В. Пранова. Київ. 20 с.
Осадченко Т. М. (2017) Підготовка майбутнього вчителя до створення здоров’язбережувального середовища початкової школи: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Житомир. 251 с.
Волкова Н.П. (2018) Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля. 360 с.
Дригач Т.Г. (2019) Використання інноваційних педагогічних технологій у ВНЗ як фактор формування професійних умінь майбутнього викладача. Сьома міжнародна практично-пізнавальна інтернет- онференція. Одеса. С. 87–91],
Інноваційні педагогічні технології: монографія / За ред. О.І. Огієнко. Київ, 2015. 314 с.
Моца А.А. (2017) Інноваційні технології навчання у вищій військовій освіті України. Інтернаука: міжнародний науковий журнал. № 5. С. 26–34. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2017_5_8.],
Бистрова Ю. В. (2015) Інноваційні методи навчання у вищій школі України. Право та інноваційне суспільство.1 (4). С. 27–33.],
Мачинська Н., Комарова Ю. (2015) Упровадження інноваційних технологій навчання у вищій школі. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. 1(14). С. 240–246.
Томашевська М. (2017) Використання інтерактивних методів навчання при підготовці майбутніх педагогів у вищому навчальному закладі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. (72). С. 178–188.
Сіроштан О.В. (2012) Інтерактивні методи навчання в процесі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Соціальна педагогіка: теорія та практика. №1. С. 85–90.
Гай О., Захарова Є.( 2015) Інтерактивні методи викладання економічних дисциплін у вищих навчальних закладах в контексті забезпечення якості підготовки вітчизняних фахівців. Наукові праці Кірово- градського національного технічного університету. Серія: Економічні науки. Вип. 27. С. 36–42.
Гула Л. (2019) Впровадження інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах. ΛΌГOΣ: Збірник наукових праць. Т.5. С. 41–45. URL : https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/1234 6789/5968/1/впровадження.pdf.
Ягоднікова В. (2016) Чинники формування інноваційної спрямованості виховного процесу загальноосвітньої школи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, №1. С. 342–348.
Башкір О. (2018) Активні й інтерактивні методи навчан- ня у вищій школі. Педагогіка та психологія: Збірник наукових праць. Харків. Вип. 60. С. 33–44.
Матвійчук О. (2020) Cуть поняття «здоров’яорієнтований світогляд», структура та функції. Молодь і ринок. № 6-7. С.163-167.
Соколюк О. В. (2016) Формування здоров’язберігаючої компетентності викладачів вищих навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія Педагогіка. № 2. С. 75‒81.
Тимошенко О. В. (2009) Теоретико-методичні засади оптимізації професійної підготовки вчителів фізичної культури у вищих навчальних закладах : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ. 38 с.