ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ ГУМАНІТАРНОГО ПРОФІЛЮ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(108)2025.339508Анотація
У статті зазначено, що на сучасному етапі розвитку вітчизняної освіти виникла необхідність у серйозних реформаційних кроках щодо оновлення й удосконалення змісту економічної освіти з наступним їх відображеннях в освітніх програмах, навчальних планах і робочих програмах навчальних дисциплін, переосмисленні форм і методів економічної підготовки майбутніх фахівців та якісної реалізації. Підкреслено, що підготовка економічно компетентних студентів гуманітарного профілю в процесі навчання, неможлива без створення організованої системи економічної освіти, цілеспрямованого впливу на формування економічної грамотності, економічної культури, раціональної економічної поведінки. Наголошено, що основою економічної культури здобувача є економічна освіта (економічні знання, уміння та навички, синтезовані в професійно-педагогічну діяльність і саморозвиток), тому під час навчання в закладі вищої освіти важливо формувати в здобувачів економічну культуру, що вливатиме на загальну культуру та їхній професіоналізм. Узагальнивши наукові погляди представників психолого-педагогічних досліджень, визначено економічну культуру студентів гуманітарного профілю як характеристику психолого-педагогічних, економічних знань, умінь і навичок, спеціальних інтелектуальних здібностей і якостей, які є підґрунтям економічної освіти учнівської молоді та забезпечують їхню подальшу продуктивну професійну діяльність. Розкрито зміст робочої програми навчальної дисципліни «Менеджмент, маркетинг, економіка освіти». Підсумовано, що в сучасних умовах розвитку та реформування системи вищої освіти в Україні необхідність формування економічної культури в студентів гуманітарного профілю є безперечною, бо її формування сприяє розвитку готовності постійно навчатися, активної соціальної позиції (підвищення якості життя українського народу та прогресивного розвитку суспільства), здатності адаптуватися до умов суспільного життя, спроможності приймати рішення та бути відповідальними за їх наслідки.
Посилання
Артюхіна, М. (2024). Робоча програма навчальної дисципліни «Менеджмент, маркетинг, економіка освіти». Дніпро-Слов’янськ: ДВНЗ «ДДПУ». URL: https://surl.li/qeoqha
Дзундза, А.І. (2004). Формування економічного мислення учнів засобами економіко-математичного моделювання. Рідна школа, № 4. 39–43.
Макух, Т.О. (2022). Теоретичні моделі формування економічної культури студентів закладів вищої освіти України. Інноваційна педагогіка. (46). 132–135.
Морозова, М.М. (2018). Формування економічної компетентності у студентів гуманітарних спеціальностей у навчально-виховному процесі ВНЗ: дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Державний заклад «Луганський національній університет імені Тараса Шевченка». Старобільськ.
Освітньо-професійна програма «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня спеціальності 013 Початкова освіта. Слов’янськ/Дніпро, 2024. URL: https://surl.li/smwiyv
Панчишин, В.Г. (2016). Економічна освіта як важливий елемент шкільної соціалізації. Педагогічний пошук. (2). 36–40.
Положення про контрольні заходи ДВНЗ «ДДПУ». Слов’янськ, 2020. URL: https://surl.li/rqgjkm
Про освіту: Закон України від 05.09.2017 р., № 38-39, ст.380. Дата оновлення: 04.12.2024р., № 4113-IX. URL: https://surl.lu/aaxdcb.