ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ РІЗНОГО ТИПУ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(106)2024.315117Анотація
Все частіше в наукових публікаціях піднімаються питання щодо розробки та впровадження нових методик до організації фізичного виховання учнів. Матеріал статті підверджує припущення багатьох науковців про пріоритеність розвитку основних рухових здібностей, рухової активності та пов’язаних з ними рівня здоров’я, фізичної та розумової працездатності учнівської молоді, як загальноосвітніх шкіл, так і учнів старшої школи гімназій та ліцеїв. Обґрунтовано, розроблено та апробовано організаційно-методичні умови фізичного виховання старшокласників в закладах загальної середньої освіти різного типу. Досліджено особливості впливу програми фізичного виховання старшокласників залежно від умов організації освітнього процесу в закладах освіти різного типу для розробки організаційно-методичних умов, що спрямовані на підвищення якості та ефективності процесу фізичного виховання старшокласників. Розроблені умови передбачають мету, завдання, принципи, засоби, форми та методи, критерії ефективності. Результати дослідження засвідчили позитивні та достовірно підтверджені зміни у певних тестах фізичної підготовленості, фізичного здоров’я, мотивації до занять фізичною культурою та руховій активності.
Наведені дані, а саме: підвищення мотивації до занять фізичною активністю, збільшення рухової активності та фізичного здоров’я свідчать про ефективність впроваджених організаційно-методичних умов фізичного виховання дітей старшого шкільного віку.
Посилання
Ареф’єв В.Г, Єдинак Г.А. (2007). Фізична культура в школі: молодому спеціалісту: навч. посіб. Кам’янець-Подільський: Рута.
Боднар І.Р. (2011). Диференційоване фізичне виховання: навч. посіб. Львів: ЛДУФК.
Бондарчук Н.Я. (2016). Врахування стану здоров’я та рівня фізичної підготовленості при застосуванні диференційованого підходу на уроках фізичної культури. Спортивний вісник Придніпров’я.(1):158-64.
Круцевич Т.Ю., Пангелова Н.Г. (2014). Раціональна рухова активність як фактор підвищення розумової працездатності школярів. Спортивний вісник Придніпров’я.;(2):73-6.
Мамешена М.А. (2020). Диференціація змісту навчальних занять з фізичного виховання учнів 7 – 9 класів з урахуванням показників фізичного здоров’я та фізичної підготовленості (автореф. дис… к-та пед. наук). Львів: ЛДУФК.
Перегінець М.М. (2019) Організація процесу фізичного виховання старшокласників в закладах освіти різного типу (автореф. дис… к-та пед. наук) Київ, НУФВСУ.
Сергієнко Л. П. (2001). Тестування рухових здібностей школярів. Київ, Олімпійська література.
Томенко О.А. (2011). Взаємозв’язок між показниками соматичного здоров’я, рухової активності, теоретичної підготовленості, оволодіння руховими діями та мотиваційно-ціннісної сфери школярів. Педагогіка, психологія та мед.-біол. проблеми фіз. виховання і спорту.(3):148-50.