РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • Наталія Шарата

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(106)2024.315106

Анотація

У статті розглянуто професійну підготовку конкурентоспроможних фахівців у Миколаївському національному аграрному університеті, що ґрунтується на низці ключових принципів, з-поміж яких: індивідуальний підхід до навчальних планів, інтеграція освітнього процесу з науковою діяльністю, участь здобувачів вищої освіти у конференціях, публікації у фахових та міжнародних виданнях, розвиток практичних вмінь та навичок, впровадження інноваційних методів навчання та принципу студентської мобільності, можливості для самореалізації у творчій діяльності. Розглянуто застосування педагогічних технологій в освітньому процесі, зокрема під час викладання навчальної дисципліни «Професійний розвиток та лідерство», а саме методу дебатів, з метою розвитку управлінських якостей у здобувачів вищої освіти, адже комунікативна компетентність є ключовим елементом професійної діяльності, що забезпечує ефективну взаємодію в різних сферах діяльності. Акцентовано увагу на необхідності системного підходу до формування комунікативних навичок під час освітнього процесу у закладах вищої освіти, враховуючи особливості спеціалізації та професійної діяльності. Описано досвід проведення дебатів під час викладання курсу «Професійний розвиток та лідерство» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти першого року денної форми навчання спеціальності «Публічне управління та адміністрування» у Миколаївському національному аграрному університеті. Доведено, що використання методу дебатів як інноваційного підходу до викладання курсу «Професійний розвиток та лідерство» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти сприятиме розвитку критичного мислення, публічного виступу та командної роботи. Метод дебатів є суттєвим інструментом для розвитку комунікативних навичок учасників, що навчають здатності аналізувати, узагальнювати і виділяти ключові ідеї, що сприяє ефективному обміну інформацією.

Посилання

Алєксєєва Г. М., Кравченко Н. В., Антоненко О. В., Горбатюк Л. В. (2017). Використання ігрових технологій в процесі професійної підготовки студентів педагогічних закладів вищої освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, №6. С. 7-13.

Вербицька Х. І., Кузьо Л. І. (2021). Формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх правоохоронців за допомогою методу тематичних онлайн-дебатів. Інноваційна педагогіка. Вип. 42. С. 130–134. DOI: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/42.26.

Дебати: Навчальний посібник: Методичні рекомендації щодо ведення дебатів. Київ: А.П.Н., 2001. 43 с.

Дегтярьова К. О., Карась А. В., Живолуп В. І., Кібенко Л. М. (2021). Застосування методу дебатів під час навчання іноземної мови за професійним спрямуванням як одного із засобів розвитку комунікативних навичок студентів. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. № 47 (1). С. 64–67.

Імжарова З. Дебати як педагогічна технологія: URL: https://osvita.ua/school/method/technol/369/.

Каленюк І. (2011). Сучасні тенденції розвитку освіти у глобальному середовищі. Університетська освіта. №1. С.20–28.

Козир А. (2016). Основні тенденції розвитку мистецької ос-віти на сучасному етапі. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти: збірник наукових праць ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». Вип.3. С.25–37.

Шевельова-Гаркуша Н. (2023). Дебати як особливий вид інтерактивного навчання для вдосконалення комунікативної компетенції студентів на заняттях з англійської мови. Матеріали V Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку сучасної науки в країнах Євразії». Переяслав: Університет Григорія Сковороди в Переяславі, С. 86–87.

Яровенко Т.С. (2016). Тенденції та проблеми розвитку освіти в Україні. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». НТУУ «КПІ». Дніпро, №12. С.167–172.

Meschi M., Shirahmadi S., Amiri M., Ebrahimi-Siaghi N. (2024). Debating: effective and satisfactory learning method in dentistry. BMC Medical Education. № 24. Art. 307. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-024-05286-5.

Mont, M. (2014). The Use of Debates in Higher Education Classrooms, Adult Education Research Conference, Available online: URL: https://newprairiepress.org/ aerc/2014/roundtables/23 (accessed 30.07.2024).

Sharata, N., Berezovska T., Kravchenko T. (2022). Efficiency of the Method of Student Thematic Online Debates in the Development of Professional Competences in Future Specialists. WSEAS TRANSACTIONS ON ENVIRONMENT AND DEVELOPMENT.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-13