ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ

Автор(и)

  • В’ячеслав Корольов

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(106)2024.315104

Анотація

У статті розглядається проблема формування цифрової компетентності майбутніх учителів історії в контексті необхідності адаптації майбутніх вчителів до скорішого переходу до цифрових освітніх середовищ, використання цифрових джерел, медіа ресурсів а також до переходу до дистанційної освіти. Автор розглядає причини і наслідки переходу до дистанційної освіти, а також необхідні мінімальні ресурси для втілення якісного та комплексного навчання. Автор зазначає якими навичками повинні володіти майбутні вчителя історії а також наголошує на тих складових, які можуть допомогти значною мірою покращити досвід проведення занять з історії. В статті було розглянуто приклад сервісів які можуть допомогти зробити заняття з історії не тільки цікавішими, а й якісними, а саме було розглянуто сервіси discord та Mozaik Education як одні з найякісніших і які можуть надати заняттям з історії професійного рівня при певній вправності викладача. Так автор зазначає певні переваги з боку цих сервісів, так, він наголошує на тому, якщо це офлайн заняття, то сервісу Mozaik Education може бути достатньо, але при онлайн занятті це повинен бути гібрид сервісів Mozaik та discord , тому що обидва сервіси дуже стабільні і мають поширений функціонал серед інших схожих сервісів, і який буде в нагоді майбутнім вчителям історії. Автор наголошує на тому, що недостатньо володіти предметом, важливо ще й володіти цифровими джерелами, і вміти обирати правильні джерела, мати цифрову компетентність, завдяки якої можна покращити навички викладання історії як в офлайн режимі при належному обладнанні так і в форматі онлайн, за допомогою сторонніх сервісів. Більш того, викладач повинен дізнаватися про кращі сервіси та намагатися покращувати свої навички та пов’язані з користуванням даними джерелами. Автор також зазначив, що формування цифрової компетентності це важлива складова освіти, до якої потрібно приділити достатньо уваги, тому що навчання, та виклики сьогодення потребують переходу до дистанційної освіти.

Посилання

Биков, В. & Лещенко, М. (2016). Цифрова гуманістична педагогіка відкритої освіти. Теорія і практика управління соціальними системами, 4, 115-130. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2016_4_13

Биков, В. & Шишкіна М. (2016). Хмарні технології як імператив модернізації освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу. Теорія і практика управління соціальними системами, 4, 55-70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2016_4_8

Жалдак, М.І., Рамський, Ю.С. & Рафальська, М.В. (2009). Модель системи соціально-професійних компетентностей вчителя інформатики. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, 7, 3-10. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/895

Карташова, Л.А. (2022). Цифрові технології для створення навчального середовища нового покоління як екосистеми. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи (с. 28-31). Київ. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/731109/

Карташова, Л.А. & Пліш, І.В. (2020). Цифровий порядок денний розвитку освіти: спрямованість на формування цифрових компетентностей. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія», 1(11), 135-139. URL: https://pp-msu.com.ua/uk/journals/tom-6-1-2020/tsifrovy-poryadok-denny-rozvitku-osviti-spryamovanist-na-formuvannya-tsifrovikh-kompetentnostey

Кравчина, О. (2022). Методи кібергігієни для організації безпечного дистанційного навчання у школі. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи (с. 42-48). Київ. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/ 731095/1/ЦИФРОВА%20КОМПЕТЕНТНІСТЬ%20вчителя_%202022.pdf

Морзе, Н.В. (2010). Інформатична компетентність учнів може бути вищою від компетентності тих, хто їх навчає? (за матеріалами моніторингового дослідження з інформатичних компетентностей випускників в Україні). Комп’ютер у школі та сім’ї, 8, 3-8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2010_8_2

Морзе, Н.В. & Кочарян, А.Б. (2014). Модель стандарту ІКТ-компетентності викладачів університету в контексті підвищення якості освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 5, 27–39. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ ITZN_2014_43_5_5

Офіційний веб сайт Mozaik. (б.д.). URL: https://ua.mozaweb.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-13