ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ МЕНЕДЖМЕНТУ В СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(106)2024.315098Анотація
У науковій статті актуалізовано питання підготовки майбутніх магістрів менеджменту в сучасному закладі вищої освіти. З’ясовано, що в сучасних умовах кризи в Україні актуальним питанням є підготовка висококваліфікованих, ефективних менеджерів із новим управлінським мисленням, здатних працювати в складних умовах та протидіяти кризовим явищам у різних галузях національної економіки. Проаналізовано ринок освітніх послуг за спеціальністю 073 Менеджмент та визначено високу конкуренцію серед закладів вищої освіти, які пропонують навчання за різними освітніми програмами. Установлено, що в межах цієї спеціальності заклади вищої освіти пропонують освітні програми «Менеджмент» (не спеціалізовані), прив’язані до певного напряму менеджменту (інновації, логістика, персонал тощо), до галузі (медична, освітня). Проаналізовано досвід підготовки здобувачів за магістерською програмою спеціальності 073 Менеджмент у Донбаському державному педагогічному університеті. Розглянуто освітню (освітньо-професійну) програму, унікальність якої полягає в тому, що вона містить три вибіркові блоки: «Адміністративний менеджмент», «Бізнес-адміністрування», «Управління закладом освіти», – що дозволяє формувати індивідуальну освітню траєкторію здобувачів та дає більші можливості для працевлаштування. Доведено, що підвищенню якості процесу підготовки майбутніх магістрів менеджменту на ОП «Менеджмент» приділено значну увагу: постійно переглядаються навчальні плани, робочі навчальні програми та силабуси навчальних дисциплін, оновлюються та сертифікуються дистанційні курси, запроваджуються інтерактивні дистанційні технології, підвищується кваліфікація науково-педагогічних працівників тощо. Наведено досвід проведення воркшопу в Донбаському державному педагогічному університеті для підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Результатом воркшопу стало вдосконалення навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, покращення практики наукового керівництва щодо написання кваліфікаційного дослідження, оволодіння інтерактивними онлайн-технологіями, інструментами платформи Moodle для оптимізації дистанційних курсів. Підсумовано, що такий підхід до освітнього процесу дозволить підготувати компетентних, ефективних управлінців, здатних досягати високих результатів у надскладних умовах професійної діяльності, успішно розв’язувати завдання з усунення кризи з усіх ланок національної економіки України.
Посилання
Закон України «Про вищу освіту» від 01.01.2014 р. (зі змінами від 02.11.2021 р. № 1838-IX). Відомості Верховної Ради (ВВР), 2022, № 3, ст. 10. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
Вступ. Освіта. UA. URL:https://vstup.osvita.ua/spec/2-620-2/0-0-1494-0-0-0/
Освітня (освітньо-професійна) програма «Менеджмент» підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 Менеджмент / ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», 2023. URL: http://surl.li/rqbbja
Попова Г., Кульбака Г. (2024). Особливості підготовки майбутніх фахівців економічного профілю в сучасних умовах закладу вищої освіти. Гуманізація навчально-виховного процесу: збірник наукових праць/ За загал. ред. професорки С.А. Саяпіної. Краматорськ: ЦТРІ «Друкарський дім». (1 (105)). 51-59.