ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ МЕДІАОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Ольга Сипченко
  • Наталія Гарань
  • Ельміра Чепіга

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(106)2024.314963

Анотація

Представлена стаття продовжує цикл публікацій, присвячених інтеграції медіаосвіти у навчальний процес закладів освіти. Акцентовано увагу на значущості формування лідерської компетентності студентської молоді як однієї з ключових складових модернізації системи вищої освіти України. У статті наголошується на викликах, які постали перед українською освітою внаслідок російської агресії, зокрема у сфері вищої освіти. Виявлено, що освітні заклади стикаються з безпрецедентними труднощами, що потребують швидкого реагування та впровадження інноваційних підходів у навчальний процес.

Проаналізовано науково-педагогічні статті дослідників із зарубіжних країн та вітчизняні публіцистичні праці дотичних тем. Доведено актуальність проблеми використання медіаосвітніх технологій як інструменту для формування лідерської компетентності студентської молоді. Підкреслено важливість інтеграції технологій у навчальний процес вищої школи. Обґрунтовано, що медіаосвітні технології блоги, соціальні мережі, онлайн-платформи, вебінари й інші інтерактивні інструменти не лише розвивають критичне та креативне мислення, але й формують комунікаційні навички, командну співпрацю, сприяють розвитку досвіду самоосвіти, соціальної компетентності, професійного зростання, що є основними компонентами сучасного лідерства. Зауважено, що інтеграція медіаосвітніх технологій у навчальний процес сприяє розвитку «м’яких навичок» (комунікація, співпраця, адаптивність), які дедалі більше цінуються роботодавцями в усіх професійних сферах.

Авторами подано результати наукового пошуку, що підтверджують ефективність використання медіаосвітніх технологій з метою формування лідерської компетентності здобувачів. Представлено конкретні приклади практичної реалізації застосування медіаосвітніх технологій, зокрема організація та проведення вебінарів, онлайн-дискусій, віртуальної співпраці, використання блогів, платформ, веб-сервісів, освітнього коворкінгу, соціальних мереж тощо.

Підсумком статті є думка про те, що медіаосвітні технології не лише допомагають розвивати лідерські якості студентської молоді, але й сприяють їхній адаптації до сучасних професійних викликів, формуючи конкурентоспроможних фахівців, здатних до безперервного навчання та інновацій.

Посилання

Müller S., Konzag H., Nielsen J., Sandholt H. (2024). Digital transformation leadership competencies: A contingency approach. International Journal of Information Management. 1 (75), 102734.

Gilli K, Nippa M, Knappstein M. (2023). Leadership competencies for digital transformation: An exploratory content analysis of job advertisements. German Journal of Human Resource Management. 37 (1), 50-75.

Chen M., Mhunpiew N. (2024). Model for Enhancing Leadership Competencies for Students in Communication Engineering Majors at Universities in Xiamen City, Fujian Province, China. International Journal of Sociologies and Anthropologies Science Reviews. 1;4 (5), 33-44.

Третяк О. (2024). Роль лідера у партнерській взаємодії для педагогічних працівників. Modern engineering and innovative technologies. 31(4), 48-56.

Недбаєвська Л., Манькусь І. (2024). Stem-майданчик «Discovery»: медіа-технології. Ольвійський ФОРУМ–2024: стратегії країн Причорноморського регіону в геополітичному просторі: матеріали конференції (Київ, 20–24.06.2024). 237.

Гарань Н., Замороцька В. & Колесник К. (2023). Розвиток «soft skills» студентської молоді у закладі вищої освіти в умовах дистанційного навчання. Гуманізація навчально-виховного процесу, 1 (103), 23-32.

Сипченко О., Кизь Н. (2019). Медіаосвітні технології як засіб формування професійної компетентності майбутніх викладачів. Гуманізація навчально-виховного процесу. 6 (98). С. 110–121.

Сипченко О., Черкашина Л. & Гарань Н. (2019). Формування загальних компетентностей майбутніх викладачів засобами інноваційних технологій в освітньому середовищі ЗВО. Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій: монографія. Germany: InterGING. С. 180–195.

Сипченко О., Набока О. & Чугаєва Л. (2019). Упровадження медіаосвіти у процес професійної підготовки андрагогів. Гуманізація навчально-виховного процесу. 4 (96). С. 165–179.

Саварин П.В. Підготовка майбутнього викладача технічних дисциплін до застосування медіатехнологій у професійній діяльності: автореф. дис. к-та пед. наук: 13.00.04. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2017. 18 с.

Онкович Г., Боголюбова М. & Флегонтова Н. (2020). Медіаосвіта як технологія при вивченні курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Нові технології навчання: Київ. 94. С. 253 – 259. URL: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/40

Кухарьонок С.С. Медіаосвітні технології як засіб мотивації вивчення іноземної мови студентами немовних спеціальностей. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2017. І (75) (21). URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26134

Uaikhanova, M., Zeinulina, A., Pshembayev, M., & Anesova, A. (2022). Developing leadership skills in university students. Cogent Education, 9(1). https://doi.org/10.1080/2331186X.2022.2143035

Haran N., Chenxi Li & Miaofeng Liang (2024). Formation of leadership qualities of future teachers by means of media resources. Лідерство і обдарованість: сучасний науковий дискурс і освітня практика : матеріали конференції (Київ, 14–19.02.2024), 277-279.

Сипченко О., Гарань Н. & Пилипенко В. (2022) Дисемінація онлайн-ресурсів в освітній процес в умовах воєнного часу. Гуманізація навчально-виховного процесу, 2 (102), 26–35. URL: http://surl.li/siwye

Бойко І. (2021) Віртуальний освітній коворкінг у професійній підготовці майбутніх викладачів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2(106). С. 160-169.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-13