ПРОЦЕС СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТІСНОГО ЗРОСТАННЯ КЕРІВНИКА КАФЕДРИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: НАУКОВИЙ ДИСКУРС
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(105)2024.306954Анотація
У статті досліджено проблему особистісного зростання керівника кафедри дошкільної освіти. Розкрито етапи становлення з огляду на стимулювання особистісних пошуків і роздумів та науково-психологічних міркувань; самоствердження керівника кафедри дошкільної освіти й персоніфікована праця щодо необхідних результатів самовдосконалення; підпорядкованість нашаровуванням директив і настанов усвідомленого та планомірного самоаналізу; створення умов для вмотивованого, цілеспрямованого й влучно організованого фасилітаторського апарату розвитку, удосконалення та зміцнення кращих управлінських умінь та якостей. Доведено актуальність проблемних пошуків самовдосконалення керівника кафедри дошкільної освіти як вияв особистісної та професійної спроможності в кореляції глобальних проблем сучасного світу та інтеграції освіти й науки України до європейського освітнього й наукового дискурсів. Наголошено на проблемному питанні психологічної сутності процесу самовираження особистості керівника кафедри та самовдосконалення управлінця. Зосереджено увагу на питанні спроможності до самовдосконалення очільника кафедри, де умовою реалізації постає етап особистість-суб’єкт. Самовдосконалення особистості керівника кафедри, зокрема дошкільної ланки, залежить від її власної активності, її цілей, мотивів і переконань. Виокремлено, що необхідною умовою самовдосконалення особистості керівника є взаємозв’язок його цілей з актуальними питаннями сьогодення кафедри та зумовленими історичними подіями її становлення. Акцентовано на зв’язку самовдосконалення із суб’єктністю особистості керівника кафедри дошкільної освіти закладів вищої педагогічної освіти України.
Посилання
Боришевський, М. Й. Пенькова О. І. (2013). Виховання духовності особистості: навч.-метод. посіб. / ред. М. Й. Боришевський. Кіровоград : Імекс – ЛТД, 2013.
Грищенко С. В. (2019). Самовдосконалення особистості: монографія / ред. : З. Н. Курлянд, І. В. Бужина. Київ: НУЧК ім. Т. Г. Шевченка, 2019.
Коркішко А. В. Зовнішній вигляд як складова іміджу майбутнього педагога. Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук: матеріали міжнар. наук. – практ. конф. (м. Київ, 5-6 лютого 2016 р.). Київ: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2016. С. 75-77.
Коркішко А. В. Типологія та функції професійного іміджу майбутніх магістрів педагогіки вищої школи. Постметодика. 2017. С. 58-60.
Сердюк Л. З. (2015). Психолого – педагогічні основи процеси вираження особистості: монографія / за ред. Л. З. Сердюк. Київ: Педагогічна думка, 2015.
Тертична В. (1999). Самовдосконалення особистості : культурологічний аспект: автореф. дис. … кан. пед. наук : 13.00.04. Харків, 1999.
Яблонська Т. (2015). Психолого-педагогічні умови активізації самовдосконалення особистості. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць інституту психології імені Г. С. Костюка. 2015. Т.Х. №27. С. 712-721.