ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВМОТИВОВАНОСТІ МАГІСТРІВ ПЕДАГОГІКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ ЧЕРЕЗ НАПОВНЕННЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ СПЕЦІАЛЬНИМИ ІМІДЖЕЗОРІЄНТОВАНИМИ ЗНАННЯМИ ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОГО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ

Автор(и)

  • Артем Коркішко

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(105)2024.306947

Анотація

У статті розкрито теоретичні аспекти та сутнісну характеристику педагогічної умови «забезпечення вмотивованості магістрів ПВШ до формування професійного іміджу через наповнення змісту навчання спеціальними іміджезорієнтованими знаннями». З’ясовано, що мотивація є стрижнем особистості, навколо якого концентруються такі її механізми, як спрямованість, ціннісні орієнтації, установки, соціальні очікування, емоції та інші психологічні характеристики; рушійною силою освітнього процесу формування професійного іміджу майбутніх педагогів. Зроблено акцент на тому, що мотивація навчальної діяльності завжди має складний, комплексний характер, поєднує і внутрішні, і зовнішні, позитивні і негативні, пізнавальні і соціальні мотиви, а її структура розвивається, змінюється в ході освітньої діяльності. З’ясовано, що загальний зміст розвитку навчальної мотивації магістрів ПВШ полягає в тому, щоб перевести студентів із рівнів негативного і байдужного ставлення до власного професійного іміджу до дієвого, усвідомленого, відповідального, тобто позитивного, де об’єктом формування є всі компоненти мотиваційної сфери та всі аспекти вміння й бажання вчитися. Підкреслено, що система знань, яка входить до змісту професійної підготовки магістрів ПВШ, має включати єдність науково-теоретичних (знання про сутність, цілі, атрибути, структурні компоненти, критерії, типологію та функції професійного іміджу тощо) та практичних (оволодіння формами, методами, прийомами та засобами формування професійного іміджу; управління іміджеформувальною інформацією, уявленнями про себе в професійному середовищі; будування іміджу відповідно до реальних умов професійної діяльності; оволодіння способами вибору оптимальних засобів створення іміджу тощо) знань у контексті формування професійного іміджу. Зроблено висновок, що забезпечення позитивної мотивації до формування професійного іміджу має стати базовою умовою забезпечення ефективності означеного процесу.

Посилання

Антонова О. Є. Базові знання з педагогіки : становлення, розвиток, технологія формування: монографія : 2-ге вид., допов. Житомир : Житомир. держ. ун-т, 2004. 276 с.

Бєлєнька Г. Вимоги до іміджу сучасного педагога. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: наук.-теорет. зб. Переяслав-Хмельницький: ДВНЗ «Переяслав-Хмельниц. ДПУ», 2009. Вип. 18 : Педагогіка. Психологія. Філософія. С. 7−10.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.

Дубасенюк О. А., Семенюк Т. В., Антонова О. Є. Професійна підготовка майбутнього вчителя до педагогічної діяльності : монографія. Житомир: Житомир. держ. пед. ун-т, 2003. 193 с.

Коркішко А.В. Педагогічні умови формування професійного іміджу майбутніх магістрів педагогіки вищої школи: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет». Слов’янськ, 2018. 357 с.

Молчанюк О.В., Бабакіна О.О. Навчально-пізнавальна мотивація особистості: психолого-дидактичний аспект. Наукові записки кафедри педагогіки. 2013. Вип. 32. С. 131-139. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nzkp_2013_32_18.

Меліхова І. О., Яковлєва М. В. Вплив мотивації на навчання студентів в педагогічному ВНЗ. Наука і освіта: наук.-практ. журнал Південного наукового Центру АПН України. 2009. № 8. С. 155−161.

Мирончук Н. М. Самомотивація як складова самоорганізації викладача у професійній діяльності // Проблеми освіти: зб. наук. праць / ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2018. Вип. 88 (частина 2). С. 65-74.

Олексенко В. П. Формування професійного іміджу сучасного вчителя. Проблеми освіти, 2015. Вип. 84. С. 258−263.

Сперанська-Скарга М. А. Формування професійно-педагогічного іміджу майбутніх учителів філологічних спеціальностей у позанавчальній діяльності: дис.… канд. пед. Наук : 13.00.04 / ДЗ «Луганський національний ун-т імені Тараса Шевченка». Луганськ, 2011. 266 с.

Jefkins F. PublicRelationsText. London : PitmanPublishing, 1992. 375 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28