СУТНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Соснова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(105)2024.306944

Анотація

У статті зазначено, що органічним складником неперервної освіти є післядипломна педагогічна освіта, що сприяє підготовці та перепідготовці кадрів, підвищенню кваліфікації, отриманню нових знань, забезпечує проведення модернізації освіти на основі осмислення національного й зарубіжного досвіду. Виокремлено класифікацію технологій дистанційного навчання: подавання навчальних матеріалів (книги та друковані матеріали, електронні тексти та публікації, комп’ютерні навчальні презентації, мультимедіа, гіпермедіа, телебачення тощо); передавання освітніх матеріалів (онлайн-програми, онлайн-платформи, онлайн-сервіси, аудіо- та відео носії інформації, Інтернет тощо); взаємодії учасників освітнього процесу (онлайн-конференції, електронна пошта, групові мережі, чат, форум, блог тощо). Підкреслено, що, впроваджуючи педагогічної технології дистанційного навчання в систему післядипломної педагогічної освіти, важливо дотримуватися вимог, таких як науковість (доцільність застосування має бути обґрунтована науковими дослідженнями), системність (структура та ієрархія компонентів, взаємозв’язок між ними, логіка, цілісність, єдність понятійного апарату), ефективність (досягнення запланованих результатів), поліфункціональність (виконання навчальної, організаційної, виховної тощо функцій), керованість (забезпечення діагностики та корекції результатів). Акцентовано, що в освітньому процесі закладів післядипломної педагогічної освіти використовуються змішані технології дистанційного навчання та спеціальні вебресурси (більш студентоцентроване навчання, підтримка незалежного та кооперативного навчання, можливість здобувача пристосовувати умови навчання, здатність навчатися в будь-якому місці та в будь-який час), що розробляються з використанням різноманітних систем підтримки (Moodle, Google Classroom, Zoom, Classtime, LearningApps.org, Padlet.com). Підсумовано, що педагогічна технологія дистанційного навчання в системі післядипломної педагогічної освіти – це технологія опосередкованої взаємодії учасників освітнього процесу з використанням різноманітних систем підтримки (Moodle, Google Classroom, Zoom, Classtime тощо), якому властиві оперативність, інформативність, відкритість, гнучкість, масовість, далекодія, асинхронність, паралельність, економічність, технологічність, інтернаціональність, соціальність.

Посилання

Антощук, С. В., & Гравіт, В. О. (2015). Основи організації дистанційного навчання в післядипломній педагогічній освіті: наук. посіб. Суми: НІКО, 180 с.

Бацуровська, І. В., & Самойленко, О.М. (2011). Технології дистанційного навчання у вищий освіті. Альянс наук: вчений вченому: 2011 рік: матеріали VI Міжнар. наук.-практ. конф. (Дніпропетровськ, 25‒26 лют. 2011 р.): Т. 6: Наукові праці з педагогіки та психології. Дніпропетровськ: Біла К.О., С. 26–29.

Думанський, Н. О. (2008). Класи сучасних технологій дистанційної освіти. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». № 610. С. 119–125.

Енциклопедія освіти /Нац. акад. пед. наук України; гол. ред. В.Г.Кремень. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. 1144 с.

Закон України «Про вищу освіту» від 01.01.2014 р. (зі змінами від 02.11.2021 р. № 1838-IX). Відомості Верховної Ради (ВВР), 2021, № 47, ст. 384. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

Корченко, Т. А. (2016). Організація поточного контролю знань студентів під час практичних занять з предмету «Обчислювальна техніка і програмування» з використанням засобів дистанційного навчання. Проблеми і перспективи розвитку освіти. Організація дистанційної освіти у загальноосвітній та вищий школі: зб. статей Всеукр. наук. конф. (15–16 січня 2016 р.). Дніпропетровськ: GlobalNauka, С. 61–64.

Кудлай, О. І. (2018). Дистанційне навчання іноземних мов у процесі професійної підготовки майбутніх юристів. Гуманітарний часопис, № 1. С. 73–78.

Кухаренко, В. М., Рибалко, О.В., & Сиротенко, Н.Г. (2002). Дистанційне навчання та умови застосування. Харків, 320 с.

Охотник, Г. (2018). Теоретичні основи щодо організації дистанційного навчання в школі. URL: https://www.google.com/url

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28