ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ЗАРУБІЖНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Катерина Новікова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(105)2024.306885

Анотація

В статті досліджено передумови виникнення змішаного навчання у зарубіжному освітньому просторі на ґрунті розвитку дистанційних форм навчання. Проведений ґрунтовний аналіз літератури на тлі якого автором зазначено, що цей процес пов'язаний з інтеграцією кращих традиційних та інноваційних форм навчання.

Висвітлено, що заклади вищої освіти стикнувшись з необхідністю ефективного проведення навчального процесу під час пандемії COVID-19 та повномасштабної воєнної агресії започаткували активне використання технологій та перейшли на змішану форму навчання, що стало основним інструментом для проведення освітнього процесу.

Здійснено аналіз робіт світових та українських вчених, які розглядали аспекти розвитку дистанційного та змішаного навчання у світі. На основі аналізу ґенези змішаного навчання та висвітлення поточного стану наукових розробок у цьому контексті автором встановлено, що змішане навчання виникло як продукт еволюції дистанційної освіти. Остання пройшла значний етап розвитку, розпочавши від форми кореспондентського навчання в США та завершивши сучасним організованим підходом до освітнього процесу, заснованим на використанні інтерактивних комп’ютерних телекомунікаційних мереж. Змішане навчання, як самостійна концепція, виникло наприкінці XX століття внаслідок інтенсивного розвитку як традиційного, так і дистанційного навчання, і сполучило в собі переваги обох цих підходів.

Висновки підкреслюють необхідність змішаного навчання для забезпечення якісної освіти в умовах складних обставин сьогодення та зазначається, що актуальність провадження змішаного навчання є незаперечною, адже це дозволяє закладам вищої освіти забезпечити якісний освітній процес.

Підґрунтям для розвитку змішаного навчання є опрацьовані методики та широкій досвід застосування як традиційних, так і дистанційних форм навчання. Важливим аспектом залишається вибір ефективних інноваційних методів та технологій для реалізації освітнього процесу в системі вищої освіти. Ці аспекти визначають напрямок подальших досліджень у даній області.

Посилання

Бедніна В. Г. (2011). Від «ефірного університету» до сучасних інформаційно-телекомунікаційних технологій в позашкільній освіті. Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах: міжнар. наук.-техн. журн. Хмельницький, 2011. № 1. С. 263–266., с. 263

Огієнко О. І. (2012). Дистанційна педагогічна освіта: зарубіжний та вітчизняний досвід. Методичні рекомендації. м. Київ, 75 с.

Пилаєва Т. (2016). Історія розвитку дистанційної освіти в світі. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Педагогічні науки. 2016. Вип. 147. С. 114–118.

Собченко Т. М. (2021). Дидактична система змішаного навчання студентів філологічних спеціальностей у закладах вищої освіти. Дис. … д-ра пед. наук : 13.00.09 / Харк. націон. педаг. ун-т імені Г. С. Сковороди. Харків, 2021. 575 с.

Танась М. (2002). Дистанційна освіта в дидактичній концепції. Вища освіта в Україні. № 1. 2002. С. 79–82.

Шаран Р. В. (2012). Розвиток дистанційної освіти у США. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2012. Вип. 11. С. 118–122.

Штефан Л. А., Борзенко О. П. (2015). Особливості організації дистанційного навчання студентської молоді в Канаді. Ретроспективний аналіз: монографія. Харків : ХНАДУ, 2015. 219 с.

Agassiz E. C. (1971). Society to Encourage Studies at Home. The changing world of correspondence study. Pennsylvania State University Press, 1971. Р. 21–30.

Bissell C. C. (2011). The Open University of the United Kingdom. Leadership in Science and Technology: A Reference Handbook. 2011. Vol. 2. P. 24–32.

Garrison D. R. (1985). Three generation of technological innovations in distance education. Distance Education. 1985. Vol. 6. No. 2. Рp. 235–241.

Garrison D. (2008). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. Jossey-Bass. 2008. 272 p.

Dean P. (2001). Effectiveness of combined delivery modalities for distance learning and redent learning. Quarterly Review of Distance Education. 2001. 2(3). Рp. 247–254.

Moebs S., Moebs S., Weibelzahl S. (2006). Towards a good mix in blended learning for small and medium sized enterprises – Outline of a Delphi Study. Proceedings of the Workshop on Blended Learning and SMEs held in conjuction with the 1 st European Conference on Technology Enhancing Learning Crete. Greece, 2006. Рp. 1–6.

Pakpahan N. (2020). The Use of Flipped Classroom During COVID–19 Pandemic Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Proceedings of the International Joint Conference on Arts and Humanities. Vol. 491 (IJCAH 2020). URL: https://www.atlantis-press.com/article/125947238.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28