ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ»

Автор(и)

  • Неля Кривошея
  • Анастасія Бєлік

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(105)2024.306883

Анотація

У статті актуалізовано питання професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта через навчальну дисципліну «Теорія і методика музичного виховання» в освітньому процесі закладу вищої освіти. Наголошено, що підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти – творчих, креативних, мобільних особистостей, компетентних, конкурентоспроможних, здатних забезпечити сприятливі умови для повноцінного розвитку суб’єктів освітнього процесу – є пріоритетним завданням ЗВО. Зазначено, що «Теорія і методика музичного виховання» забезпечує поглиблену теоретико-методичну підготовку майбутнього фахівця до практичної роботи в закладах освіти щодо державних та європейських стандартів, формування професійної компетентності вихователя, спроможного розв’язувати актуальні проблеми музично-естетичного виховання молоді, здатного до саморозвитку та фахового зростання, розкриття сучасних підходів, теоретичних понять, знань, методів і методик, на основі яких відбувається процес музично-естетичного виховання, навчання, освіти та розвитку дітей дошкільного віку; засвоєння, усвідомлення та практична реалізація майбутніми фахівцями теоретичних, методичних і практичних основ музичного виховання та закономірностей процесу музичного розвитку дошкільників, умов організації музично-педагогічної роботи з дітьми. Висвітлено зміст програми зазначеного освітнього компоненту та розкрито його значення щодо формування особистості фахівця в системі освіти. Підкреслено, що опанування цієї дисципліни передбачає використання таких форм організації освітнього процесу, як лекційні, практичні заняття та самостійна робота, під час яких передбачено впровадження інтерактивних і традиційних форм і методів у поєднанні з елементами дистанційного навчання на платформах MOODLE, ZOOM, GOOGLE MEET. Наголошено, що означений освітній компонент спрямовано на професійне становлення здобувачів, формування загальних і спеціальних компетентностей, забезпечення програмних результатів навчання та вміння застосовувати, удосконалювати й ефективно відпрацювати набуті знання в педагогічній діяльності.

Посилання

Верховна рада України (2022, Груд. 13). Закон № 2834-IX, Про освіту. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

Кривошея, Н.Б. (2023). Робоча програма навчальної дисципліни «Теорія і методика музичного виховання» підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. Слов’янськ: ДВНЗ «ДДПУ».

Міністерство освіти і науки України. (2019, Листоп. 21). № 1456, Стандарт вищої освіти України: перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 01 – «Освіта/Педагогіка», спеціальність 012 – «Дошкільна освіта». Київ: Видання МОН України, 20 с. URL: http://surl.li/dosfh.

Освітня (освітньо-професійна) програма «Дошкільна освіта» підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта / ДВНЗ «ДДПУ», 2023. 59 с. URL: http://surl.li/ltisi

Садова, Т.А. (2009). Професійно-педагогічна підготовка: дефінітивний аналіз проблеми. Педагогічні науки: зб. наук. праць. Херсон : Вид-во ХДУ, (51). 326–332.

Саух, П.Ю. (2012). Сучасна освіта : портрет без прикрас : монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.

Теорія i методика музичного виховання»: навч.-метод. комплекс / уклад. С. І. Матвієнко. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2019. 51 с.

Чаговець, А. (2015). Сучасна професійна підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Теоретичний аспект. Обрії. (1 (40)). 99–102.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28