НАУКОВО – ДОСЛІДНИЦЬКИЙ БЛОГІНГ ЯК ВИЯВ ВИРОБНИЧОЇ КУЛЬТУРИ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ КАДРОВОГО СКЛАДУ КАФЕДРИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ольга Набока

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(105)2024.306880

Анотація

У статті досліджено проблему управлінської діяльності із запровадження інноваційних технологій у закладах освіти. Розкрито сутність понять «освітній блог», «освітні інновації», «освітній простір» та «професійна компетентність керівника». З’ясовано основні елементи, характерні риси освітньої інформатизації, технології та методи впровадження інновацій в освітній процес, зміст управління інноваційними та інформаційним процесами. Сформовано етапи впровадження інформатизації, основний зміст і чинники, які впливають на розвиток науково-дослідницького потенціалу й виробничої спроможності та підстави до ефективного менеджменту колективу кафедр. Найважливішими науково-дослідницькими підставами виокремлено передбачення створення й використання електронних освітніх та науково-дослідницьких ресурсів колективом кафедр і здобувачами. Наголошено на професійній підготовці засобами електронних освітніх ресурсів, серед яких «освітній блог, простір». Доведено, що важливим для керівника кафедри є володіння управлінськими функціями й знання наукової інформатизації та інновацій. Як найбільш ефективні засоби оптимізації управління кафедри визнано маркетингові технології – системне поєднання наукового знання, управлінських і дослідницьких потреб, виробничих інтересів і можливостей колективу, цілей і виробничих функцій, оптимальне розкриття складників управлінської діяльності, а отже, їх раціонального використання, як запоруки ефективного функціонування кафедри дошкільної освіти.

Посилання

Аніщенко О.В., Лук’янова Л.Б., Зінченко С.В., Баніт, О.В. & Дорошенко Н.І. (2013). Сучасні технології освіти дорослих: посібник. Кіровоград: Імекс-ЛТД.

Башкір О.І. (2019). Науково-педагогічна діяльність кафедр педагогіки у вищих педагогічних навчальних закладах України (початок XX – початок XXI століття). (Дис. доктора пед. наук). Харків, Україна: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди.

Добринська Н., (2015) «Персональний блог – інструмент зміцнення позитивного іміджу педагога», упровадження та поширення інформаційно-комунікаційних технологій у роботі дошкільного навчального закладу з дітьми, батьками, та громадськістю, Л. Шишолік, Ред. Рівне, Україна: РОІППО, С. 54-57.

Коваль Т.І., Сисоєва С.О., Сущенко Л.П. (2009). Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності: навч.-метод.посібн. Київ: Вид. центр КНЛУ.

Лазаренко О. (2017). Філософія освіти дорослих в контексті практичної парадигми пожиттєвого навчання: європейський приклад для України // Філософія освіти. №1 2(10). С. 255-265.

Мармаза О.І. (2007). Менеджмент в освіті: дорожня карта керівника. Харків: Основа.

Присвітла О.В. (2016). Домінанти розвитку вищої освіти в умовах глобального ринку освітніх послуг. Дисертація на здобуття ступеня кандидата економічних наук; спеціальність 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини. Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28