ТОП-10 УКРАЇНСЬКИХ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Наталя Гончарова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(104)2023.292293

Анотація

У статті проаналізовано аспекти проблеми розвитку цифрової компетентності викладачів закладів вищої освіти. Зазначено, що онлайн-платформи для розвитку цифрової компетентності відповідають потребам українських викладачів у вдосконаленні власних навичок з використання цифрових інструментів в освітньому процесі. Звертається увага на те, що відповідні навички дозволять викладачам ефективніше використовувати цифрові інструменти для забезпечення більш інтерактивного та змістовного навчання здобувачів. Наведено аналіз останніх досліджень з питань розвитку цифрової компетентності педагогів. Визначено основні переваги освітніх онлайн-платформи як важливих ресурсів для навчання та розвитку навичок викладачів, необхідних у цифровому світі. Детально охарактеризовано та вказано переваги кожної з семи українських онлайн-платформ, що надають можливості розвитку цифрової компетентності, а саме: Дія. Цифрова освіта (на порталі можна перевірити рівень цифрової грамотності та отримати відповідне документальне підтвердження), Prometheus (мобільний додаток зручний для навчання, лекції та завдання постійно доступні), Освітній хаб EduHub (SCORM-курси – інноваційний формат навчання), ВУМ online (курс «Школа свідомого громадянина»), EdEra (наявний освітній блог, у якому щотижня публікується інформація щодо освітніх тенденцій та заходів), WiseCow (усі розділи мають курс «100 років за 100 хвилин», де на кожне десятиліття відведено 10-хвилинне відео), Impactorium (трансляція конференцій та форумів). Також представлено характеристику трьох цифрових ресурсів, що не є освітніми за своїм змістом, проте їх потенціал можна використовувати для розвитку цифрової компетентності викладачів: Instagram та Facebook (спільноти та групи для спілкування та обміну досвідом, відеоуроки та інфографіка, спільні проєкти та колаборація, поширення ресурсів та корисних посилань), гаджет (встановлені мобільні додатки та програмне забезпечення для навчання), онлайн-заняття зі здобувачами (використання нових технологій та онлайн-інструментів. Зроблено висновки про те, що онлайн-платформи стають ефективними інструментами для розвитку цифрової компетентності викладачів, що в свою чергу сприятиме покращенню загальної якості освіти та підготовки майбутніх фахівців. Окреслено перспективи подальших досліджень означеної проблеми.

Посилання

Бехта, І. & Ковалевська, Т. (2022). Цифрова компетенція освітян в умовах невідкладної цифровізації освіти. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 14(82), 109-112. Вилучено з https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/3587

Мирошниченко, О. (2020). Зміст і структура цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 70, Т. 3, 119-123. Вилучено з http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11815

Петрова, Л.Г. (ред.) (2021). Розвиток інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників в умовах післядипломної освіти. Суми: Мрія. Вилучено з http://ir.soippo.edu.ua/bitstream/123456789/215/1/ Petrova_Development_Of_Information_And_Digital_Competence.pdf

Самко, А.М. (2021). Цифрова компетентність педагогічного персоналу в системі післядипломної педагогічної освіти. Освітня аналітика України, 2(13), 33-43. Вилучено з https://lib.iitta.gov.ua/726326/1/3_%D0%A1%D0%B0%D0% BC%D0%BA%D0%BE%20%D0%90.%D0%9C.pdf

Юрків, Я.І. (2022). Інформаційно-цифрова компетентність викладача в умовах освітнього процесу online. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, 3(351), 385–394. Вилучено з https://doi.org/10.12958/2227-2844-2022-3(351)-385-394

Яковенко, І. (2022, 24 січня). 7 безкоштовних онлайн-платформ для самоосвіти. Укрінформ. Вилучено з https://www.ukrinform.ua/rubric-yakisne-zhyttia/3387961-7-bezkostovnih-onlajnplatform-dla-samoosviti.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-03