КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ТЕОРЕТИЧНОГО ПОШУКУ МОДЕРНОГО КОНЦЕПТУ ПРЕДМЕТУ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» В НУШ

Автор(и)

  • Ігор Федь
  • Катерина Гордеева

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(102)2022.274884

Анотація

Аналіз розвитку Фізичної Культури у Загальноосвітній школі дає можливість уявити, що вже у Античні часи артикулюються два протилежних погляди на предмет дослідження. Згідно першому (Афінському), людина повинна розвиватись гармонійно, і тому високі результати у розумовій діяльності повинні супроводжуватись високою фізичною активністю на заняттях гімнастикою, а потім й іншими видами спорту. Згідно іншому (Спартанському), Фізична Культура є головним змістоутворюючим фактором усього виховання учнівської молоді. У добу Середньовіччя згадані погляди трансформуюються у систему підготовки до університетської освіти та лицарського виховання. Розвиток університетської освіти та відповідної підготовки учнівської молоді у Загальноосвітній школі  починаючи з ХІХ ст. виявляє два головних метода викладання - це гімнастичні школи німецько-скандинавського типу та ігрові школи англосаксонського типу. Наукові досягнення, у першу чергу, нормальної анатомії та фізіології доводять неприродність основних рухів спеціальних гімнастичних вправ, які можуть завдати більше шкоди ніж користі здоров’ю дітей і тому мають бути еліміновані з шкільної програми та замінені на більш природні спортивні ігрові предмети. Теоретичні праці Й. Хёйзинга та інших показують, що метафункція гри людини еволюціонує від початкових спортивних вправ у Загальноосвітній школі до її маніфестації у вищих культурних формах суспільного життя. Концепція реалізації державної політики України у сфері реформування Нової Української Школи передбачає розвиток наступних головних компететностей: уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення; уміння конструктивно керувати емоціями; застосовувати емоційний інтелект; здатність співпрацювати в команді. Згадані вміння можна реалізувати виключно на заняттях із Фізичної Культури, використовуючи Афінську модель викладання ігрових спортивних дисциплін англосаксонського типу із розповсюдженням згаданих підходів на інші предмети шкільної програми своєрідної геймезації освіти.

Посилання

Кабінет Міністрів України. (2016, Грудень 14) Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року (розпорядження № 988-р). URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola

Needham, J., (2015). The Teacher of Nations. Cambridge University Press.

Singleton, M. (2015). Preface to the Serbian edition of Yoga Body. Neopress Publishing. URL: http://www.salzmannschule.de

Penrhyn Stanley A. (2012). The Life and Correspondence of Thomas Arnold: Late Head Master of Rugby School, and Regius Professor of Modern History in the University of Oxford. Cambridge University Press.

Hughes T. (1857) Tom Brown's School Days. Macmillan.

Huizinga J. (2014) Homo Ludens: A Study of the Play-Element in Culture. Martino Fine Books.

Riordan J. (2006, September 6) Pyotr Franzevich Lesgaft (1837-1909) The Founder of Russian Physical Education. Bradford URL: https://web.archive.org/web/ 20060904060637/http://www.educ.uidaho.edu/center_for_ethics/About%20Us/PSlesgaft.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-04