ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІГОР ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Ігор Пучков
  • Аліна Біленец

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(102)2022.274882

Анотація

Сучасний період розвитку цивілізованого суспільства справедливо вважають етапом інформатизації. Характерною особливістю цього періоду є той факт, що домінуючим видом діяльності у сфері суспільного виробництва, що підвищує його ефективність та наукоємність, є збір, виробництво, обробка, зберігання, передача та використання інформації на основі сучасних інформаційних технологій.

Нині чітко простежується тенденція запровадження предмету інформатики в молодших класах загальноосвітніх навчальних закладів. Хоча насторожує те, що часто рішення про введення цього предмета в шкільну програму початкової школи обумовлено лише наявністю навчального комп’ютерного класу. Мета курсу інформатики при такому підході – навчити дітей працювати на комп’ютері, використовуючи його як тренажер або демонстратор. Однак інформатика це наука про те, як отримувати, накопичувати, обробляти, передавати та представляти інформацію і це не обмежується оволодінням комп’ютерними навичками в режимі користувача.

Такий предмет слід вивчати якомога швидше, оскільки стиль і образ мислення старшокласників вже сформований і важко змінюється. У зв’язку з цим існує багато прибічників вивчення інформатики в початковій школі. Мета курсу – навчити дитину працювати з інформацією, а насамперед – розвивати алгоритмічне, логічне та критичне мислення.

У статті розглядається проблема використання ігрових технологій під час вивчення інформатики в початковій школі. Доведено, що ігри підтримують когнітивний розвиток учнів початкової школи. Описано класифікацію ігрових технологій, які використовують вчителі початкових класів. Ігрові технології навчання – це навчальні матеріали та навчальний контент, який створюється взаємодію між учителем і учнем за допомогою гри. Прагнення до сучасного підходу під час  навчального процесу, створення та впровадження нових методів і технологій навчання є основним завданням вчителів і викладачів. В статті представлені різні підходи до сутності гри, що є проявом виняткової навчальної творчості, колективної та індивідуальної активності, реакції особистості на  процеси та події.

Посилання

Гриценко С. (2016). Використання ігрової діяльності у навчальному процесі. Початкове навчання та виховання. № 34. С. 12–19

Корнієнко М., Крамаровська С., Зарецька І. (2021). Інформатика. Підручник для 4 класу. Харків. Видавництво «Ранок». 128 с.

Мачинська Н., Оприск М. (2019). Теоретичні аспекти використання ігрових технологій на уроках в початковій школі. Молодий вчений № 10 (74) С. 229-232.

Пiдласий I. (2004). Практична педагогіка або три технологiї. Iнтерактивний пiдручник для педагогiв ринкової системи освiти. Київ. Видавничий Дім «Слово». 616 с.

Шевельова В. (2016). Методика організації ігрової діяльності в початковій школі. Початкове навчання та виховання. № 4. С. 6-9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-04