ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФОРМА НАУКОВОЇ ВЗАЄМОДІЇ В АКАДЕМІЧНИХ МЕРЕЖЕВИХ СПІЛЬНОТАХ В УКРАЇНІ (ПОЧАТОК ХХІ СТ.)

Автор(и)

  • Олександр Бєліков

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(102)2022.274872

Анотація

Акцентовано, що тенденції глобалізації науки спричиняють необхідність формування в молодих науковців уміння організовувати й реалізовувати професійну комунікацію так, щоб її наслідком ставало наукове визнання у світовій спільноті, донесення до суспільства наукових ідей, їх просування й реалізація в бізнес-проєктах, популяризація серед різних верств населення за рівнем підготовленості до сприйняття. Доведено, що реальне впровадження Інтернет-технологій у наукову діяльність, організаційну роботу й міжособистісне спілкування визначається тим, наскільки їх використання стає природною потребою, асоціюється у свідомості з комфортністю умов професійної діяльності. Саме ця потреба, обумовлена вміннями роботи з ресурсами глобальної мережі, є однією з відмінних рис сучасного науковця. Поширення культури Інтернету, проникнення її в усі галузі життя потребує докладного вивчення цього феномену, а також розуміння його ролі в процесі комунікативної взаємодії. З появою Інтернету як нового інформаційного середовища глобальна мережа, будучи технологією, стала способом та формою комунікації. Визначено роль Інтернет-технологій (вебсервери, гіпертексти й сайти, електронна пошта, форуми та блоги, чат і ICQ, теле-та відеоконференції, вікі-енциклопедії) у процесі формування навичок науково-педагогічної комунікації фахівців освітньої галузі в досліджуваний період. Зазначено, що ефективність використання Інтернет-технологій як форми наукової взаємодії в академічних мережевих спільнотах в Україні (початок ХХІ ст.) визначалася такими критеріями: обрана тематика (актуальність, інтерес), учасники (активні та пасивні), регламент (період проведення, встановлені дати відповіді тощо), Інтернет-технологія (доступність, дружність, можливості тощо), очікуваний результат (аналіз результатів електронного дискурсу, публікація та обговорення матеріалів).

Посилання

Бєліков, О. (2021). Практика розвитку інтернет-технологій науково-педагогічної комунікації (кінець ХХ – початок ХХІ століття). Social and Human Sciences. Polish-Ukrainian scientific journal, 03 (31). 30 January URL: https://issn2391-4164.blogspot.com/p/37.html

Білан, Н.І. (2011). Інтернет як простір різних видів соціальних комунікацій. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 103(1). 46–50.

Воронкін, О.С. (2016). Тенденції розвитку інформаційно-комунікаційних технологій навчання студентів вищих навчальних закладів України (друга половина XX – початок XXI століття) (дис... канд. пед. наук) / Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». Старобільськ, Україна.

Манако, А.Ф., & Воронкін, О.С. (2014). Комплексний підхід до розгляду процесів еволюцій та конвергенцій ІКТ в освіті. Інформатика та інформ. технології в навч. закл. 3(51). 3–9.

Семериков, С.О. (2009). Фундаменталізація навчання інформатичних дисциплін у вищій школі: монографія; наук. ред. акад. АПН України М.І.Жалдак. Київ: НПУ ім. М.П.Драгоманова.

Шевченко, В.В. (2012). Інтернет-технології в системі фахової підготовки майбутніх учителів. Наукові записки Національного педагогічного університету ім. МП Драгоманова. Київ: Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 102. 227–234.

Шевченко, В.В. (2015). Педагогічні умови впровадження Інтернет-технологій в процесі вивчення дисциплін інформатичного циклу. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова: збірник наукових праць. Київ: Вид-во НПУ ім.М.П.Драгоманова, 51. 317–323.

Rheingold, H. (1996). The virtual Community. Making Connections. Reading in Relational Communication (ed. By K.M.Galvin and P.Cooper), Roxbury Publishing Company.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-04