ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ, ЕРГОТЕРАПІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(101)2022.264938Анотація
Стаття присвячена проблемі застосування практико-орієнтованого
навчання майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії у процесі
підготовки до професійної діяльності. Практико-орієнтоване навчання – це
процес освоєння студентами освітньої програми з метою формування у
студентів професійної компетенції за рахунок виконання ними реальних
практичних завдань. У нашому дослідженні принцип практико-орієнтовного
навчання полягає у формуванні в майбутніх фахівців з фізичної терапії,
ерготерапії фахових компетенцій у процесі вирішення практичних завдань;
визначає пріоритетність спрямованості освітнього процесу на отримання
студентами досвіду практичної діяльності, який виступає як готовність до
виконання професійних функцій на основі вже наявних знань, умінь і навичок;
передбачає практичну підготовку студентів до професійної діяльності в
реабілітаційних центрах і в академічних (на базі закладів вищої освіти) і в
клінічних умовах (на базі реабілітаційних закладів) в інтеграційному
взаємозв’язку та взаємодоповненні. Реалізується цей принцип через
впровадження в освітній процес інноваційних технологій навчання. У рамках
наукової публікації було проведено дослідження результативності проведення
практико-орієнтованих занять та визначення відгуку з боку майбутніх фахівців
з фізичної терапії, ерготерапії. Узагальнені результати анкетування студентів
та науково-педагогічних працівників виявили доцільність та необхідність
посилення практико-орієнтовної спрямованості процесу формування
готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної
діяльності в реабілітаційних центрах, що уможливлюється завдяки
впровадженню в освітній процес інтерактивних технологій навчання.
Практико-орієнтовна модель навчання майбутніх фахівців з фізичної терапії,
ерготерапії передбачає створення, розвиток і підтримку справедливих, творчих
та відповідальних партнерських відносин між академічними і клінічними
організаціями як у клінічному, так і в аудиторному навчанні: освітні програми
не можуть існувати ізольовано від практики і бути досконалими.
Ключові слова: професійна підготовка, практична діяльність, фахівці з
фізичної терапії, ерготерапії, практико-орієнтована модель, освітній процес.
Посилання
Зимняя, И.А. (2003). Ключевые компетенции – новая парадигма
результата образования. Высш. образование сегодня, (5), 35.
Андрущенко, В. (2017). Основні напрями оптимізації взаємодії практики і
освіти в сучасному українському соціумі. Вища освіта України, (4), 5–11.
Gail M. Jensen, Eriksson Christina, Eriksson Gunilla, Johansson Ulla, Guidetti
Susanne. (2020). Occupational therapists’ perceptions of implementing a client-centered intervention in close collaboration with researchers: A mixed methods
study, Scandinavian Journal of Occupational Therapy. 27:2, 142-153.
Карпенко, Ю.М., Кукса, Н.В. (2021). Теорія і практика формування
готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної
діяльності в реабілітаційних центрах: монографія. Суми: ФОП Цьома С. П.
Лянной, Ю.О. (2016). Професійна підготовка майбутніх магістрів з
фізичної реабілітації у вищих навчальних закладах : теоретико-методичний
аспект: монографія. Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка.