ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ ЗА СУЧАСНИХ УМОВ

Автор(и)

  • Олена Мартиненко

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(101)2022.264937

Анотація

У статті зазначено, що існуючі проблеми професійної підготовки
майбутніх економістів призвели до дефіциту кваліфікованих кадрів, які здатні
після отримання відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня знайти своє місце
на ринку праці, адаптуватися в умовах мінливості праці, розв’язувати складні
сучасні задачі підприємства на високому професійному рівні. Тому питання
професійної підготовки економістів у вітчизняній педагогічній теорії є досить
актуальними.
У статті на основі існуючих визначень «вища освіта», «професійна
підготовка», «професійна педагогічна підготовка фахівців економічної галузі»
було сформульоване поняття «професійна підготовка економістів». Останнє
розглядається як педагогічний процес, результатом якого є набуття
ґрунтовних теоретичних знань у галузі економіки, а також формування
професійних компетентностей й особливих професійних якостей, притаманних
фахівцям сфери економіки: економічне і аналітичне мислення,
комунікабельність і відповідальність, дисциплінованість та чесність тощо.
Під час дослідження були визначені проблемні питання професійної
підготовки економістів у вітчизняній педагогічній теорії: недостатня
готовність випускників до якісного виконання своїх професійних обов’язків,
вузькоспеціалізована професійна підготовка майбутніх економістів,
недостатній рівень сформованості професійних компетентностей та
особистісних якостей фахівця, використання традиційних методів організації
освітнього процесу, відсутність практичних механізмів реалізації інноваційних
педагогічних технологій, недосконалі освітні програмами та методики
викладання навчальних дисциплін. Було запропоновано залучення студентів до
участі у науковій діяльності, а також застосування поряд із традиційними
методами навчання інноваційних освітніх технологій.
Ключові слова: майбутні економісти, професійна підготовка
економістів, професійні компетентності, особистісні якості фахівця,
інноваційні освітні технології.

Посилання

Артюшина, М.В. (2011). Психолого-педагогічні засади підготовки

студентів економічних спеціальностей до інноваційної діяльності (автореф. дис.

д-ра пед. наук). ДВНЗ КНЕУ імені Вадима Гетьмана. Київ, Україна. URL:

file:///C:/Users/User/Downloads/100098027.pdf

Загородня, А. (2018). Професійна підготовка фахівців економічної галузі у

закладах вищої освіти республіки Польщі та України: монографія. Київ, ВП

«Едельвейс». URL: https://lib.iitta.gov.ua/717530/1/%D0%97%D0%B0%D0%

B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8F%20%D0%9C%D0%

BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F%2

%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%2021_12_18.pdf

Іванченко, Є. А. (2008). Сутність та структура системи інтегративної

професійної підготовки майбутніх економістів. URL:

https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2008/8_9_2008/35.pdf

Кірдан, О. П. (2018). Періодизація розвитку професійної підготовки

майбутніх економістів у закладах вищої освіти України. Педагогіка формування

творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, № 61, Т. 2. С. 74–78.

URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2018/61/ part_2/16.pdf

Про вищу освіту (Закон України) від 01.01.2014 р. (зі змінами від

11.2021 р. № 1838-IX). Відомості Верховної Ради (ВВР), 2021, № 47, ст.384.

URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

Ткач, Ю.М. (2018). Теоретичні і методичні засади фундаменталізації

професійної підготовки майбутніх економістів (дис. д-ра пед. наук). ХНУ.

Хмельницький, Україна.

Яковенко, О.І. (2015). Формування професійної компетентності майбутніх

економістів у процесі практичної підготовки (дис. канд. пед. наук). НУБІП

України. Київ, Україна. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2019/01/

Yakovenko_22.12.2015_diser.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-17