ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «НАУКОВИЙ СТИЛЬ МОВЛЕННЯ» В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ

Автор(и)

  • Світлана Саяпіна
  • Наталія Гарань

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(101)2022.264931

Анотація

У статті зазначено, що в умовах постійного зростання значення
української мови в суспільстві проблема мовно-мовленнєвої підготовки
здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 011
Освітні, педагогічні науки є актуальною. Констатовано, що це, так само,
суттєво підвищує роль такої навчальної дисципліни, як «Науковий стиль
мовлення», що покликана сприяти формуванню поглибленого розуміння
специфіки наукового стилю сучасної української мови, системних знань про
розвиток традицій наукової усної та писемної комунікації, використання
фахових термінів, з’ясування основних вимог до оформлення результатів
наукової діяльності, набуття здобувачами навичок і компетентностей щодо
наукового стилю мовлення. Зазначено, що під час ознайомлення з навчальною
дисципліною «Науковий стиль мовлення» у здобувачів формуються цілісне
уявлення про сутність наукового стилю сучасної української мови, навички
аналізу та реферування наукових текстів, підготовки на основі опрацьованих
власних робіт, вони отримують системні знання про розвиток традицій
наукової усної та писемної комунікації, набувають практичного досвіду
самостійного пошуку, опрацювання та коректного використання джерел,
вироблення навичок наукового мовлення. Наведено приклади завдань до лекцій,
практичних занять і самостійної роботи для засвоєння навчального матеріалу
та поточного контролю. Наголошено, що означений курс сприяє набуттю
теоретичних знань і практичних навичок щодо організації наукової роботи, із
дотриманням наукового стилю сучасної української мови та правил академічної
доброчесності й етичних норм, отриманню системних знань про розвиток
традицій наукової усної та писемної комунікації; набуттю практичного досвіду
самостійного пошуку, опрацювання та коректного використання джерел,
виробленню навичок наукового мовлення, аналізу та реферування наукових
текстів, підготовки на основі опрацьованих власних робіт; формуванню
соціальних навичок, необхідних для здійснення професійної діяльності педагога-науковця з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти. Наголошено, що
набуті в процесі вивчення дисципліни загальні та спеціальні компетентності
сприяють формуванню конкурентних професійних переваг затребуваних
сучасним ринком праці.
Ключові слова: здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої
освіти, доктор філософії (PhD), аспірант, освітня (освітньо-наукова)
програма, робоча програма навчальної дисципліни, навчальна дисципліна
«Науковий стиль мовлення».

Посилання

Концепція мовної освіти 12-річної школи. (2002). Дивослово, 8, 58.

Коркішко, О., Мацокіна, Н. (2019). Мовленнєва компетентність як

складова професійного становлення магістра педагогіки вищої школи.

Гуманізація навчально-виховного процесу: збірник наукових праць. С.А.Саяпіна

(Ред.). Харків: ТОВ «Видавництво НТМТ», 3 (95), 116−136.

Методичні вказівки до вивчення навчальної дисципліни «Науковий стиль

мовлення» для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності 011

«Освітні, педагогічні науки» денної та заочної форми навчання. (2021).

Н.С.Гарань (Уклад.). Слов’янськ: ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний

університет».

Онуфрієнко, Г.С. (2009). Науковий стиль української мови: Навчальний

посібник з алґоритмічними приписами. Київ: Центр учбової літератури.

Освітня (освітньо-наукова) програма «Освітні, педагогічні науки»

підготовки здобувачів третього освітнього (освітньо-наукового) рівня вищої

освіти спеціальності 011 – Освітні, педагогічні науки. (2021). ДВНЗ «Донбаський

державний педагогічний університет». URL: https://ddpu.edu.ua/pvs/images/Освітньонаукова%20програма%202021р.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-17