РЕАЛІЗАЦІЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПІДХОДУ У ЗМІСТІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ЗВО

Автор(и)

  • Міхаіл ДРУГОВ

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.5(97)2019.196471

Ключові слова:

навчання іноземної мови, соціокультурний підхід, заклад вищої освіти, комунікативна компетентність. соціокультурна компетентність, принцип діалогу культур, фонові знання.

Анотація

У статті розглянуто шляхи запровадження соціокультурного підходу до вивчення іноземної мови в закладах вищої освіти. Актуальність проблеми доводить аналіз науково-методичних літературних джерел. Метою статті є обґрунтування доцільності запровадження соціокультурного підходу, а також окреслення шляхів його реалізації в процесі підготовки майбутніх учителів іноземної мови. Автор наголошує, що сутність соціокультурного підходу полягає в інтегруванні лінгвістичного компоненту та відомостей зі сфери національної культури. Зазначено, що обов’язковими завданнями вивчення іноземної мови в ЗВО є такі: оволодіння знаннями про культуру, історію, реалії та традиції країни, мова якої вивчається; залучення до діалогу культур (іншомовної та рідної); усвідомлення студентами суті мовних явищ, іншої системи розуміння, через яку може сприйматися дійсність; порівняння явищ іноземної мови, що вивчається, із рідною мовою. Доведено, що виконання цих завдань у навчанні іноземної мови можливе за умов взаємопов’язаного вивчення мови і культури, а також активної комунікативної діяльності студента як суб’єкта навчальної діяльності. Наголошено, що використання широкого спектру тренувальних вправ комунікативного та дослідницького характеру сприяють успішній реалізації соціокультурного підходу до вивчення іноземних мов у ЗВО. Автор висновує, що реалізація соціокультурного підходу в змісті навчання іноземної мови передбачає засвоєння засобів соціокомунікації, способів мислення представників культури країни, мова якої вивчається, а також національних досягнень.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті