КРИТЕРІЇ СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

Автор(и)

  • Тетяна ВОРОНЕНКОВА

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.5(97)2019.196461

Ключові слова:

комунікація, комунікативна компетентність, критерій, показники, мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісно-комунікативний.

Анотація

У статті досліджуються критерії стану сформованості комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу. Дана стаття має аналітичний характер, автор проводить діагностику критеріїв  та показників кожного з компонентів комунікативної компетентності, за якими можемо встановити рівні сформованості комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу. У статті зазначено, що у констатувальному етапі експерименту, щодо встановлення стану сформованості комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва брали участь студенти закладів вищої освіти. Розкрито суть та особистості дефініції «критерій» у дисертаційних роботах вітчизняних вчених. Аналіз дисертаційних праць засвідчив, що, попри наявність різної кількості критеріїв, варіативність їх назв, дослідників об’єднує прагнення визначити рівень сформованості мотивації студентів до здійснення продуктивної комунікації, знань мови (мовних одиниць, їх виражальних можливостей) умінь ефективно отримувати й передавати інформацію, досягати поставленої мети шляхом переконання співрозмовника й спонукання його до дії; установлювати контакт зі співрозмовником, отримувати додаткову інформацію про співрозмовника тощо. Аналіз наукової літератури дав нам змогу виділити у статті такі критерії комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва як: мотиваційно-ціннісний, когнітивний та діяльнісно-комунікативний компоненти. Після аналізу критеріїв сформованості комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва ми виділяємо різні рівні (високий, середній, низький), що безпосередньо впливають на якість їхнього спілкування під час спілкування зі студентами, їхніми батьками, колегами.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті