НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА ЯК ВЕКТОР ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2077-1827.5(97)2019.196456Ключові слова:
неформальна освіта, професійна підготовка, освіта, освітня система, громадянська освіта, самореалізація особистості.Анотація
У статті розкрито сутнісні характеристики неформальної освіти як вектору професійної самореалізації особистості. Проаналізовано сучасний стан професійної підготовки фахівців в галузі соціальної роботи. Досліджено неформальну освіту, як всесвітньо визнаний компонент неперервної освіти. Окреслено сутність поняття «неформальна освіта» у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях. Здійснено аналіз комплексної структури, змісту неформальної системи соціальної освіти, як особливого соціального інституту у наукових дослідженнях. Виокремлено види неформальної освіти: професійні курси, тренінги, громадянська освіта, онлайн освіта (MOOC), професійні стажування тощо. Проаналізовано нормативні документи, які регламентують діяльність неформальної освіти у вітчизняному та міжнародному освітніх просторах. Запропоновано перспективні напрями щодо розширення застосування неформальної освіти в сучасному українському суспільстві: сприяння демократизації, розвитку громадянського суспільства, громадської активності та лідерства; можливість гнучко та швидко реагувати на потреби ринку праці та послуг; можливість самовдосконалення та виховання самооцінки; розвиток громадянських навичок та ін. Висвітлено наукові доробки щодо розвитку та становлення неформальної освіти.##submission.downloads##
Номер
Розділ
Статті