ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Інна ХИЖНЯК

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.5(97)2019.196450

Ключові слова:

електронні освітні ресурси, вчитель початкової школи, психолого-педагогічні засади, професійна діяльність, професійна підготовка, заклад вищої освіти.

Анотація

У статті аналітичного характеру зазначено, що фахова освіта майбутнього вчителя початкової школи наразі має низку недоліків, одним із яких виступає невідповідність між запитами Нової української школи та практичними навичками роботи студентів з електронними освітніми ресурсами. На основі аналізу наукової літератури щодо дидактичних та психологічних аспектів застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній освіті майбутнього педагога авторка виокремила психолого-педагогічні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності.
Найважливішими психолого-педагогічними засадами у статті вказано такі: індустріальний та діяльнісний підходи, що передбачають створення й використання електронних освітніх ресурсів як педагогами закладів вищої освіти, так і самими майбутніми учителями початкової школи, а також активне використання цих ресурсів; специфічні положення особистісної, методичної і технічної груп; психолого-педагогічні, ергономічні, здоров’язбережувальні та технічні вимоги до застосування електронних освітніх ресурсів; принципи застосування електронних освітніх ресурсів: гуманістичності навчання, педагогічної доцільності, вибору змісту освіти, безпеки електронного навчального контенту, пріоритетності педагогічного підходу під час проектування електронних освітніх продуктів, стартового рівня освіти, мобільності, варіативності навчання, неантагоністичної освіти.
До вагомих засад у статті віднесено організаційно-педагогічні умови та психологічні вимоги щодо ефективної підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності, психотипи студентів, а також комунікативну спрямованість освітнього процесу в умовах застосування електронних освітніх ресурсів. У статті зроблено висновок, що порушена проблема є актуальною і вимагає подальшого розгляду в напрямах визначення методичних особливостей організації процесу фахової підготовки вчителя початкової школи із застосуванням електронних освітніх ресурсів, практичних прийомів роботи майбутніх учителів початкової школи з електронними освітніми ресурсами та створення українських педагогічних і методичних освітніх ресурсів для студентів закладів вищої освіти.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті