ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ, ЯКІ МАЮТЬ ТЯЖКІ ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯ

Автор(и)

  • Інна Литвин

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.2(108)2025.340172

Анотація

У статті здійснено теоретичне обґрунтування та узагальнення інноваційних методів корекційної роботи з молодшими школярами, які мають тяжкі порушення мовлення. На основі сучасних наукових підходів у галузях логопедії, психолінгвістики, нейропсихології та спеціальної педагогіки охарактеризовано методи, що забезпечують багаторівневий вплив на мовленнєвий, когнітивний та емоційно-особистісний розвиток дитини. Зокрема, розкрито особливості використання таких методів, як мульттерапія, мнемотехніка, скрайбінг, методи із застосуванням інформаційно-комунікаційних засобів, тощо. Окрему увагу приділено ефективності використання цифрових платформ та мобільних застосунків, адаптованих до потреб дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Схарактеризовано роль інноваційних методів корекційної роботи у стимулюванні мовленнєвого розвитку та зниженні мовних бар'єрів, характерних для дітей молодшого шкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. Обґрунтовано необхідність адаптації інноваційних методів до індивідуальних особливостей кожної дитини. Визначено умови ефективного застосування інноваційних методів у корекційній роботі з молодшими школярами, які мають тяжкі порушення мовлення: систематична робота, адаптована до індивідуальних потреб дитини молодшого шкільного віку; тісна співпраці логопеда, учителя, батьків і психолога; забезпечення технічної бази та відповідного навчання фахівців щодо використання інноваційних методів корекційної роботи з дітьми з ТПМ.

Посилання

Городиська, В. В. (2020). Упровадження арт-терапії як інноваційної технології у дошкільних закладах освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: Збірник наукових праць, (69), т. 1, 56–61. Запоріжжя: КПУ.

Курєнкова, А. (2023). Інноваційні технології мовленнєвого розвитку дітей з ЗНМ в роботі вчителя-логопеда. Актуальні питання гуманітарних наук, (62, т. 2), 248–249. https://doi.org/10.24919/2308-4863/62-2-40

Ласточкіна, О. (2019). Використання комп’ютерних технологій у професійній діяльності логопеда [Електронний ресурс]. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): Збірник наукових праць, (12), Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006. За ред. В. Синьова, О. Гаврилова.

Луканьова, Л. (2024). Формування навичок комунікації та мовлення у дітей з тяжкими порушеннями мовлення як наукова проблема. Інноваційна педагогіка. 73, 110-113. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/73.22

Матяш, О. М., & Перетяга, Л. Є. (2022). Використання інноваційних методів у процесі корекційної роботи з дітьми з порушеннями мовлення. Харківський природничий форум: V Міжнародна конференція молодих учених, Харків, 19–20 травня 2022 р. [Електронне видання], 131–133. Харків: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди.

Подгорна, В. В. (2015). Сучасний стан і зміст корекційної роботи з молодшими школярами, які мають тяжкі порушення мовлення. Педагогіка, (5), Київ: Наука і освіта. 91–96.

Подгорна, В. В. (2015). Взаємозв’язок корекції рухового і вербального розвитку дітей молодшого шкільного віку з важкими порушеннями мовлення (Дисертація кандидата педагогічних наук, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського). 229 с.

Тулюк, А. Програмовий додаток «Балакунчик». URL : https://ye.ua/zdorovya/21213_Batki_ditey_autistiv_rozroblyayit_specialnu_programu_dlya_gadzhetiv_schob_dopomogti_ditkam_navchitisya_spilkuvatisya.htm

Швалюк, Т. М., & Чередніченко, Н. В. (2022). Педагогічна технологія формування граматичного поняття «іменник» у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення. Науковий часопис. Серія 19: Корекційна педагогіка, (42), 60–67. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series19.2022.42.06

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-28