ІНТЕГРОВАНІ МУЗИЧНО-МАТЕМАТИЧНІ ЗАНЯТТЯ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Катерина ЩЕРБАКОВА
  • Лілія МАКАРЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(99)2020.198161

Ключові слова:

інтеграція, інтегровані музично-математичні заняття, музичний керівник, вихователь.

Анотація

. Автори статті презентують власний інформаційно-пошуковий досвід щодо проблеми впровадження інтегрованих музично-математичних занять в освітній процес закладів дошкільної освіти. Розглядається значущість єдності естетичного (музичного) й інтелектуального (математичного) знання на основі інтеграції.

Ретроспективний аналіз проблеми розвитку дитини раннього і дошкільного віку свідчить про те, що якість розвитку дитини можна досягти завдяки об’єднанню в освітньому процесі різних видів діяльності дітей і різних засобів в їхньому навчанні. У статті автори доводять доцільність організації інтегрованих занять із забезпечення музичного і математичного розвитку. При цьому інтеграція розглядається як процес, який забезпечує більш високий результат у розвитку дитини.

Сучасна дошкільна педагогіка все частіше звертається до нетрадиційних форм проведення навчальних занять. Спираючись на експериментальні доробки науковців і прогресивний досвід педагогів-практиків, автори статті провели локальне дослідження, яке дозволило довести можливість і доцільність організації музично-математичних занять. Змістовий аналіз конспекту інтегрованого музично-математичного заняття доводить значні переваги впровадження нетрадиційної форми організації навчання дітей дошкільного віку. Наведений у статті приклад можна розглядати як зразок створення оптимальних організаційно-педагогічних умов для використання дітьми математичних знань під час аналізу музичних творів: слухання класичної музики, відгадування пісні за вступом мелодії, вправ з пісенної творчості, використання рухів під музику.

Автори вважають, що матеріали статті можуть допомогти музичним керівникам, вихователям, студентам і магістрантам в  організації інтегрованих музично-математичних занять і нададуть можливість досягти високих результатів в естетичному й інтелектуальному розвитку дітей.

Посилання

Брежнєва О. Г. Математичний розвиток дошкільників: теорія і технологія : монографія. Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2018. 481 с.

Гавриш Н. Інтегровані заняття: Методика проведення. Київ : Шк. світ, 2007. 128 с.

Крутій К. Л. Сучасне заняття в дошкільному навчальному закладі: традиції чи інновації? Монографія. Запоріжжя : ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2009. 176 с.

Шевчук А. С. Сучасні підходи до організації музичної діяльності дітей : методичні рекомендації. Дошкільне виховання. 2000. № 2. С. 6–7.

Щербакова К. Й. Методика формування елементів математики в дошкільників : навч. посіб. Київ : Вид-во Європейського університету, 2011. 261 с.

Жуйкова Т. П. Музыкально-математические средства в обучени детей дошкольного возраста элементарным математическим представлениям. Молодой ученый. 2014. №12. С. 267–270.: веб-сайт. URL: https://moluch.ru/archive/71/12161/ (дата обращения: 31.01.2020).

Лаптева В. А. Взаимодействие музыкального и математического компонентов общего образования дошкольников : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. – Москва, 1999. – 16 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті